Partner serwisu
Drogi i autostrady

E-myto: Hałas bez zabezpieczeń

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
22-07-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Łukasz Kmita/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
E-myto: Hałas bez zabezpieczeń
Fot. Łukasz Kmita
– Podczas wizji ustalono, że wszystkie aktualnie wybudowane bramownice systemu opłat drogowych na ww. drodze wyposażone są w agregaty prądotwórcze pracujące w ruchu ciągłym, przy czym tylko nieliczne posiadają obudowy dźwiękochłonne, pozostałe pracują bez skutecznych zabezpieczeń akustycznych – wynika z pisma Pawła Ciećko, Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska. Tymczasem Kapsch zapewnia, że agregaty są rozwiązaniem tymczasowym.

Olkuski parlamentarzysta Jacek Osuch wystosował pismo do instytucji zajmujących się ochroną środowiska z pytaniem czy zamontowane agregaty spełniają standardy, a emitowany hałas jest bezpieczny zarówno dla środowiska jak i dla mieszkających nieopodal bramownic mieszkańców. – Czy dopuszczalne jest zamontowanie dużych agregatów prądotwórczych pracujących w trybie ciągłym, które wytwarzają uciążliwy hałas na który skarżą się mieszkańcy oraz czy bezpiecznym jest, że agregaty zostały zamontowane w okolicach chodników i miejscach do których łatwy dostęp mają dzieci – pytał poseł Jacek Osuch.

Po interwencji parlamentarzysty 11 lipca przeprowadzono wizję wzdłuż drogi krajowej nr 94 od Krakowa aż po miejscowość Sławków. Inspektorzy stwierdzili, że urządzenia nie są dostatecznie zabezpieczone przed emisją hałasu do środowiska.

– W dniu 12 lipca wystosowano pismo do kierownictwa firmy Kapsch Telematic Services Sp. z.o.o. z prośbą o podjęcie natychmiastowych działań mających na celu zmniejszenie emisji hałasu z przedmiotowych urządzeń, a tym samym dostosowanie pracy systemu poboru opłat do obowiązujących przepisów ochrony środowiska w zakresie ochrony przed hałasem – stwierdził Małopolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska. Niebawem w Olkuszu i Krzu mają zostać wykonane badania akustyczne przez specjalistyczne laboratorium.

– Wprowadzenie e-myta można nazwać kompromitacją. Firma Kaspch powinna ponieść surowe konsekwencje i zapłacić kary. Jak wprowadzany jest system e-myta niech świadczy fakt, że jadąc z Krakowa do Olkusza widać pracujące agregaty. Nie ma jednak bramek i urządzeń rejestrujących przejazd pojazdów ciężarowych – twierdzi poseł Jacek Osuch.

 


 

Kapsch: Agregaty są rozwiązaniem tymczasowym

 

Dorota Prochowicz, rzecznik prasowy firmy Kapsch: Agregaty prądotwórcze zasilające część infrastruktury elektronicznego systemu poboru opłat (bramownice) są rozwiązaniem tymczasowym i w najbliższych tygodniach zostaną usunięte po podłączeniu bramownic do sieci energetycznej. Agregaty są zlokalizowane w pasie drogi, a emitowany poziom hałasu nie przekracza norm określonych w Rozporządzeniu Ministra Ochrony Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 120 poz. 826). Badania zostały wykonane przez certyfikowany zakład badań środowiskowych i wynika z nich jednoznacznie, że poziom emisji hałasu jest niższy niż tzw. poziom tła (czyli przejeżdżających po drodze pojazdów). Niemniej, dbając o komfort mieszkańców, firma Kapsch – operator sytemu viaTOLL – zdecydowała o wymianie agregatów na jeszcze cichsze.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5